PAD Dataservice
Harddisk data recovery - Datagenskabelse

Vi gendanner tabte data ved fejlsletning, formatering, systemfejl og fysisk skadede medier - harddiske, USB-sticks, DVD/CD'er og memorycards
spacer
Datagenskabelse - cases og priser

Prisen for at genskabe tabte data kan variere meget alt efter hvilken type fejl, der er tale om. Efter en indledende gratis vurdering og analyse får du et tilbud på, hvad det vil koste. Her er et lille udsnit af vores cases og priser fra arkivet - alt fra slettede projektopgaver, harddiske der klikker, til USB-sticks, der har været i vaskemaskinen.

    |  PRINT  |  EMAIL 

 

Få en personlig og GRATIS indledende vurdering på telefon 2186 0069, via denne formular eller email: support@pad-dataservice.dk.

Priserne nedenfor er kun vejledende.

 


 

Windows starter ikke op - dokumenter og billeder væk

Kunden blev guidet igennem afmontering af en ældre harddisk på 60GB. Harddisken blev kopieret med få fejl - dårlige områder, der sandsynligivs havde bevirket at windows ikke kunne starte. Analysen af kopien viste, at alle brugerfiler var intakte. De blev overført til en USB-pind.

PRIS: 1.250 kr.



Kingston SSD-harddisk vises ikke

En 128 GB Kingston Solid State Disk (SSD) harddisk fra en nyere laptop var holdt op med at virke. Analysen viste at flashcontrolleren var defekt. Alle hukommelseschips blev afloddet og de rå data udlæst. Herefter blev en kompliceret afkodning udført og kundens filer genskabt med få fejl.

PRIS 4.800 kr.



Ekstern harddisk væltet

En 500 GB ekstern Lacie-harddisk var væltet om på siden. Herefter kunne den ikke længere findes af computeren og den sagde en "bib"-lyd. Kunden havde udtaget harddisken og forsøgt at sætte den direkte til en computer, men den spandt slet ikke op.

Analysen viste at læsehovederne havde sat sig fast på lagerpladerne - de blev løsnet og herefter kunne vi tilgå brugerdata og de vigtigste områder/filer blev kopieret ud. Der var kommet mindre skader på lagerpladerne, men ingen der havde indvirkning på brugerdata.

PRIS: 3.100 kr.


 

Ekstern harddisk tilsluttet forkert strømforsyning

En 500GB ekstern harddisk blev tilsluttet en 20V strømforsyning til en laptop og holdt op med at virke. Kunden havde efterfølgende forsøgt at tilslutte selve harddisken til en computer, men den var helt død.

Analysen viste at flere komponenter på printet var brændt af. Et nyt print blev bestilt og ROM-chippen fra org. blev overført.

Herefter var der adgang til brugerdata, der blev sikkerhedskopieret og herefter overført til en ny ekstern harddisk.

PRIS: 2.800 KR


 

USB-pind vist 0GB

USB-pinden på 4 GB kunne ikke læses og sandsynligivs var der fejl på comtroller-chippen. De to hukommelseschips blev afloddet og de rå data aflæst med en del fejl. Herefter blev de rå data afkodet (samlet til filer). Hovedparten af de mistede data kunne genskabes.

PRIS: 1.650 kr.


 

NAS-server med Raid 0 holdt op med at virke.

En netværksserver til private multiemediefiler mv. var holdt op med at virke. Kunden havde forsøgt at aflæse diskene via en usbadaptor uden held.

Harddiskene på 1 TB hver blev kopieret, men den disk A havde svært læselige og et par dårlige områder i starten af drevet. Herefter blev Raidet gendannet udfra kopierne og der kunne fåes adgang til linux-filssystemet som NAS-serveren benyttede.

Alle brugerdata blev kopieret over på ny ekstern harddisk.

PRIS: 2800 kr.

 


 

Knækket USB-pind

En kontorstol havde et uheldigt møde med en 2 GB USB-pind, der sad i computeren. Efterfølgende havde en "ven" uden større held forsøgt at lodde USBpinden sammen igen.

Vi forsøgte at reparere USB-pinden, men skaderne og ikke mindst de tidl. forsøg på reparation, havde umuliggjort dette.

Hukommelseschippen blev afloddet og de rå data aflæst med få fejl. Herefter blev de rå data afkodet (samlet til filer). Alle de mistede data kunne genskabes.

PRIS: 1.550 kr

 


 

Laptop starter ikke - laver kliklyde

Laptoppen havde været i alm. brug, men var måske blevet sat hårdt ned på bordet nogle gange.

Analysen viste at læsehovederne på harddisken var defekte - og der var mindre skader på lagerpladerne som følge af at have været i berøring med læsehovederne.

Læsehovedsættet blev udskiftet med et sæt fra et kompatibelt donerdrev og efterfølgende blev langt hovedparten af alle brugerdata genskabt.

PRIS: 6.800 kr.

 


 

Computer – slettet projektopgave til skolen ved en fejl

Filen var blevet slettet, men befandt sig stadig i papirkurven på computeren. Kunden blev vejledt over tlf. og genskabte selv sin fil.

PRIS: GRATIS




Seagate Barracuda 7200.11 firmwarefejl - låst/ bricked

Seagate har ikke været heldige med deres Seagate Barracuda 7200.11  modeller. En del af dem har en berygtet fejl i firmwaren (den programkode, der afvikles inde i selve harddisken). Fejlen bevirker at harddisken på et tidspunkt "låser" uden forvarsel og enten ikke længere kan ses af computeren eller vises med 0GB i kapacitet.

Det er muligt at opdatere firmwaren, inden harddisken går død - og undgå problemet. 
Når først hardisken er "bricked", så bliver det noget mere besværlig. Heldigvis kan alle "tabte" date normalt genskabes ved denne specifikke fejl - der desuden også optræder på Maxtor DiamondMax 22.

Vi tager altid en kopi af harddisken efter "oplåsningen" - inden firmwaren opdateres. Det skyldes, at der dels kan være tale om andre fejltyper (f.eks. dårlige områder) og fordi der i et par procent af tilfældene går opdatering af firmwaren galt.

Som udgangspunkt vil harddisken efterfølgende kunne anvendes normalt og alle data vil være intakte.

PRIS: 950 kr.

 


 

Laptop –”starter ikke op – har lydt mærkeligt i en uge før det”

Der var stadig garanti på computeren, men forretningen kunne ikke hjælpe kunden med andet end en ombytningsmaskine.
Laptoppen var en model, hvor harddisken ikke kunne afmonteres, uden at hele computeren skulle skilles ad. Hele maskinen blev derfor fremsendt og adskilt.

Analysen viste, der var en fysisk fejl i harddisken.
Da den blev tilsluttet vores specialudstyr, kunne den læses. Alle brugerdata blev gendannet og overført til ny harddisk. Maskinen blev samlet og tilbagesendt til kunden, der efterfølgende fik den ombyttet til en ny under garantien.

PRIS: 1.900 kr.


 

Kamera /hukommelseskort – ”kom  til at slette alle feriebillederne”

Ca. 800 billeder og videoklip blev gendannet - 30 billeder kunne ikke læses korrekt, da kunden havde taget nye billeder efter den uheldige sletning.

PRIS: 750 kr.


 

Harddisk – ” tog fejl af de to harddiske og formaterede den forkerte”

Den 1 TB store harddisk blev kopieret uden fejl. Analysen af kopien viste, at alle data kunne gendannes umiddelbart. Filsystem og filer blev genskabt til den oprindelige harddisk.

PRIS: 1.300 kr.



Ekstern harddisk – ”virker ikke – det blå lys er holdt op med at blinke”

Harddisken blev kopieret uden fejl. Analysen af kopien viste, at det sandsynligvis var elektronikken i den eksterne harddisk-kasse og ikke selve harddisken, der var problemet.

Alle filer var intakte, men harddisken var af en ældre PATA-type og kunden valgte at få dem kopieret over på en ny ekstern harddisk.

PRIS: 750 kr. (ex. ny harddisk-kasse)

 

 


 

DVD -” private videooptagelser – DVD skiven er ridset, kan ikke afspilles.”

DVD’en blev varmebehandlet og slebet. 80% af videoklippene blev kopieret over på en ny DVD. Kunden fik efterfølgende tilbud om, at vi kunne forsøge at redde de resterende 20% med en mere tidskrævende proces, men afslog, da de vigtigste videoklip var blevet gendannet.

PRIS: 550 kr.

 


 

USB-pind – ”virker ikke efter den var en  tur i vaskemaskinen… for 3. gang”

Analysen viste, der var opstået flere fysiske fejl som følge af den malplacerede renlighed – fejlene blev repareret i et omfang, så det var muligt at læse de ønskede dokumenter ind på en ny USB-pind.

PRIS: 1.500 kr.

 


Få en personlig og GRATIS indledende vurdering på telefon 2186 0069, via denne formular eller email: support@pad-dataservice.dk.




Hjælp - jeg har mistet data fra min SSD-harddisk (Solid State Drive)

Har du slettet vigtige filer gemt på din SSD-harddisk (Solid State Drive), er du kommet til at formatere den ved en fejltagelse, kan computeren pludselig ikke længere finde drevet/ filerne, vises SSD-


Sådan redder vi dine data

En kort beskrivelse af den datagenskabelses-proces, som PAD-dataservice benytter sig af: I første omgang forsøger vi at få en brugbar kopi (image) af hele harddisken/ mediet. Den kopi benytter vi til


Hjælp - jeg har mistet data fra mit hukommelseskort, mit kamera eller min mobiltelefon

Var du for hurtig på aftrækkeren, når der skulle slettes billeder på det digitale kamera - er din nye smartphone´s hukommelseskort pludselig tomt - kan SD-kortet ikke længere findes af computeren elle


Hjælp - jeg har mistet data fra min USB-pind / knækket min USB-nøgle

Har du slettet vigtige filer gemt på din USB-pind/ USB-stick, er du kommet til at formatere den ved en fejltagelse, er den knækket eller på anden måde fysisk ødelagt eller kan computeren pludselig ikk


Hjælp - jeg har mistet data fra min computer, laptop eller tabt min eksterne harddisk på gulvet

Hvad skal du gøre, hvis din harddisk eller computer siger mærkeligt eller holder op med at virke - hvis den eksterne harddisk er faldet på gulvet, hvis du er kommet til at slette en forkert fil eller


PAD-dataservice * Handelsbetingelser

Om data- og personbeskyttelse, datagenskabelses-proces, tidsrammer, priser, hasteopgaver, betaling, returnering af lagermedie, ansvarsbegrænsning, force major, forsikringsforhold




pad-dataservice
www.pad-dataservice.dk  - info@pad-dataservice.dk - tlf. +45 2186 0069 - © 2010 PAD - Sitemap