PAD-dataservice * Handelsbetingelser
Om data- og personbeskyttelse, datagenskabelses-proces, tidsrammer, priser, hasteopgaver, betaling, returnering af lagermedie, ansvarsbegrænsning, force major, forsikringsforhold
Data- / personbeskyttelse
PAD-dataservice behandler alle data og kundeoplysninger fortroligt og udleverer ikke oplysninger/ data til 3. part.
Datagenskabelses-proces:
-
Indledende personlig vurdering
Tidsramme: 0-1 dag Pris: Gratis
-
Teknisk analyse
Tidsramme: 2-5 arbejdsdage Pris: Gratis
-
Recovery og rekonstruktion Overførsel af genskabte data til nyt medie efter eget valg
Tidsramme: 2-28 arbejdsdage (det kan dog svinge meget alt efter, hvor svært det er at skaffe reservedele) Pris: Fast tilbud (se cases)
Haste-opgaver
I tilfælde af hasteopgaver er der mulighed for at få nedbragt tidsrammen for teknisk analyse og datagenskabelse mod ekstrabetaling. Kontakt PAD-dataservice for yderligere oplysninger.
Betaling
Når en datagenskabelse er afsluttet, faktureres kunden for det aftalte beløb. Ved manglende betaling opkræves 2,5% i månedlig rente samt rykkergebyr.
Forsendelse og returnering af harddisk/ lagermedie
Al forsendelse til og fra PAD-dataservice af det originale beskadigede lagermedie, såvel som af nye medier, sker på kundes regning. PAD-dataservice er kun forpligtet til at returnere lagermedier i samme indpakning som modtaget.
Ansvarsbegrænsning
Der tages forbehold for, at PAD-dataservice under processen kan afbryde denne, hvis det vurderes, at en tilfredsstillende datagenskabelse enten ikke er mulig – eller ikke er mulig indenfor tilbuddets ramme. PAD-dataservice giver ingen garanti for, at rekonstruerede data kan anvendes, selv om de fremstår som 100 % logisk korrekte.
Såfremt de tabte data ikke kan genskabes i lovet omfang, betales der ikke for gendannelsesforsøg. I tilbuddet til kunden kan dog forekomme individuelle poster, som f.eks. reservedele og arbejdsløn i forbindelse med reparation, der skal betales uanset opgavens udfald.
PAD-dataservice opbevarer en kopi af rekonstruerede data i 14 dage med mindre andet er aftalt.
Force major
PAD-dataservice tager forbehold for force major-situationer, begrænset eller utilgængelighed af hardware, software, teknisk information mv., der forsinker eller umuliggør arbejdet med analyse og genskabelsesproces. PAD-dataservice eller kunden kan i sådanne tilfælde endeligt opsige aftalen med 7 dages skriftlig varsel såfremt den nævnte tilstand har varet mere end 14 dage.
Forsikringsforhold
Kunden er ansvarlig for transportforsikringer, transportrisiko og fragtomkostninger. Risici for hændelig skade eller ødelæggelse af indleverede materialer bæres af kunden - også såfremt materialet befandt sig i PAD-dataservice’s varetægt på tidspunktet for skaden. I det omfang PAD-dataservice’s forsikringer dækker skaden, kommer dette kunden til gode.
|