Vores priser på datarecovery bliver fastlagt ud fra en gratis analyse og afspejler den arbejdstid og de evt. reservedele, der forventes at skulle bruges for at sikre at du får dine data genskabt.
Det skyldes, at der er meget stor forskel på hvor stor en indsats, de forskellige fejltyper og lagermedier kræver – også selvom opgaverne udad til ser ens ud.
Med en “flatrate” pris, hvor alle betaler det samme for f.eks. datarecovery fra en harddisk med dårlige sektorer, så vil nogle komme til at betale uforholdsmæssigt meget i fht den konkrete arbejdstid – andre meget mindre.
Desuden betyder en “flatrate”-tilgang ofte (selvom alle datarecovery-firmaer vil benægte det), at man tænker en ekstra gang om, hvorvidt man skal fortsætte med et datarecovery-forsøg, hvis det ser ud til at tage væsentligt længere tid end først antaget eller kommer til at koste ekstra i reservedele. Hvis opgaven reelt bliver en underskudsforretning, så virker en “Beklager, den er desværre unrecoverable…” måske lidt mere tillokkende.
Vi synes, at et individuelt, fast tilbud på datagenskabelse giver bedre mening for såvel dig som kunde som for os, der stræber efter at yde den bedst mulige service.
Du kan se vejledende priser her – og kikke på udvalget af cases nedenfor – men du er også altid velkommen til at kontakte os for en personlig og GRATIS indledende vurdering på telefon 2186 0069, via denne formular eller email: support@pad-dataservice.dk.
Kunden havde flyttet sin laptop uden at opdage den eksterne 2.5″ USB harddisk var sat til. Den røg på gulvet og lavede efterfølgende kliklyde.
Da den havde et print, hvor USB-stikket var integreret, skulle den under den gratis analyse først have et andet normalt SATA-print sat på og en unik ROM chip skulle overflyttet fra det gamle print. Først herefter kunne den tilkobles vores recovery-udstyr, hvor det viste sig, at den havde fået en række dårlige områder, men at der kunne læses fra alle læsehoveder.
Alle data på nær 10 filer blev reddet.
Pris: 3.500 kr.
Harddisken var en ældre Seagate med sin egen strømforsyning. Den gratis analyse viste at printet var brændt af. Kunden mente ikke at have tilsluttet en forkert strømforsyning, men medgav at der vistnok lå en strømledning til laptoppen på samme skrivebord.
Printet blev udskiftet og en unik chip fra det gamle print overflyttet. Herefter kunne alle data genskabes.
Pris: 2.750 kr.
Kunden mente ikke, laptoppen havde været udsat for nogen slag eller stød. Under den gratis analyse kunne Western Digital harddisken startes op på vores recovery-udstyr, men der kunne kun læses fra 2 ud af de 4 læsehoveder. Der var samtidig indikationer på, at der var skader på lagerpladerne, der kunne skyldes slag eller stød, mens den havde kørt.
Kunden fik to tilbud, hvor det ene var på udlæsning af data fra de to fungerende læsehoveder, hvilket ville give en genskabelse af ca 40% af filerne. Det andet var på udskiftning af læsehovedsættet og en succesrate på min. 85% af filerne.
Kunden valgte udskiftning af læsehovedsættet, og datagenskabelsen endte med ca 98% af filerne.
En af de defekte filer var en outlook-fil, som var væsentlig for kunden. Den blev efterfølgende repareret, så den kunne anvendes – datatabet var her på ca 10 emails.
Pris: 7.125 kr
Reparation af Outlook-fil: 375 kr
WD harddisken var blevet tabt, mens den ikke var tilsluttet. Efterfølgende sagde den “bib-lyde”, når den blev sat til.
Analysen viste at harddisken ikke spandt op og blev herefter åbnet i vores Clean room. Her kunne det konstateres at læsehovedsættet ikke sad korrekt på rampen, men sad fast på lagerpladerne. Sættet blev løsnet og inspiceret under forstørrelse. Da der ikke var synlige skader, blev harddisken samlet og forsøgt opstartet.
Den kunne tilgås, og alle bruger-data kunne udlæses.
Pris: 4.000 kr
Harddisken havde siddet i en stationær computer som blev fundet på kundens afdøde fars loft. Den kunne umiddelbart opstartes og læses fra.
Alle brugerdata blev udlæst uden fejl.
Da datagenskabelsen indeholdt en større mængde WordPerfect filer, som kunden ikke kunne anvende direkte, samlede vi dem i flere mere nutidige word-dokumenter.
Pris: 1.250 kr
Konvertering af ca 250 WP-filer til .docx: 500 kr.
Kunden var henvist fra en computerbutik, der havde haft laptoppen inde til reparation efter der var kommet Cola i den. De havde ikke kunnet få i hverken laptop eller harddisken, som de havde udtaget og afprøvet i en SATA-USB-adapter.
Analysen viste, at printet på harddisken var brændt af. Det blev udskiftet og en ROM chip fra det gamle print overflyttet. Harddisken startede dog ikke op blev efterfølgende åbnet i vores Clean room. Det kunne konstateres, at læsehovedsættet også havde taget skade som følge af kortslutningen af printet og desuden sad fast på lagerpladerne.
Læsehovedsættet blev udskiftet og alle brugerdata blev genskabt.
Pris: 7.250 kr.
En stationær computer, der havde stået på gulvet, havde fået vand efter en oversvømmelse, mens den var tændt.
Under analysen blev printet testet separat og harddisken blev åbnet i vores Clean room. Heldigvis var der ikke spor efter vandskade i selve harddisken, men printet var fungerede ikke længere. Den blev udskiftet og den unikke ROM-chip fra det gamle print overflyttet.
Alle data kunne genskabes.
Pris: 3.500 kr
SSD-disken var død uden varsel og indeholdt 10 års billeder og arbejdsdokumenter. Vores datarecovery-udstyr understøttede modellen og den kunne repareres i et omfang, så data kunne genskabes.
Der kunne laves en fuld kopi, som blev overført til en ny SSD disk og monteret i kundens laptop.
Pris: 4.375 kr
Kunden indleverede en ældre Mac Pro, der var holdt op med at virke efter at have været ustabil i noget tid. Han havde været ved at tage en backup, da den døde helt, men havde kun nået at få en mindre del af brugerdata ud.
SSD-disken var ikke umiddelbart understøttet af vores udstyr, men en fejlsøgning med termisk kamera viste, at en af hukommelseschipsne ikke blev varm, når der blev tilsluttet strøm. Den blev afmonteret og reball’et (fancy ord for at blive renset og loddet på igen). Herefter initialiserede disken og data kunne udlæses.
Pris: 7.000 kr
En af diskene på kundens NAS server, der var sat op i RAID 5, have været defekt i længere tid, men det blinkende røde lys havde fået sort tape på, så det ikke “irriterede”. Da endnu en disk holdt op med at virke, gik RAID’et ned.
Vores datarecovery-udstyr kunne læse fra den (senest) defekte disk og med samtidig læsning fra de to fungerende kunne RAID’et konstrueres og alle data genskabes.
Pris: 4.375 kr
En 128GB USB-pind havde fået knækket stikket af. Analysen viste at der ikke var sket andre skader og en adapter blev påloddet.
Alle data kunne genskabes.
Pris: 1.250 kr
En 64GB USB-pind havde fået stikket revet af. Analysen viste, at flere printbaner på printet var revet af og en kondensator manglede.
Print-banerne blev rekonstrueret med tråd og en passende kondensator blev loddet på.
Alle data kunne genskabes.
Pris: 3.125 kr
Kunden indleverede 2 identiske SD-kort på hver 64 GB, der indeholdt feriebilleder fra en længere ferie i Afrika. De havde virker fint lige inden afrejsen fra Cape Town, og thumbnails fra billederne kunne stadig ses, når de blev sat i kameraet – men ikke i computeren. Kunden havde også forsøgt at overføre filerne fra kameraet via WiFi, hvilket gav en fejlmelding.
Efter analysen blev hukommelseschipsne fra de to SD-kort blev afloddet, aflæst direkte og de rå data afkodet og samlet til egentlige filer. Det viste sig, at begge chip indeholdt flere grupper af ulæselige sektorer. Det besværliggjorde såvel læsning som afkodning og medførte at kun ca 75% af billederne kunne genskabes. Heldigvis lå de fleste både som CR3 og jpg filer, så det reelle datatab blev mindre.
Kunden forklarede ,at begge hukommelseskort havde været i en kuffert under flyrejsen og selvom det teoretisk ikke bør skade SD-kort at komme gennem en lufthavns-scanner, er det en nærliggende forklaring på de samtidige fejl. En anden er, at der var fejl i chipsne fra fabrikkens side, og det bare var uheldigt, at de fik SD-kortene til at holde op med at virke på samme tid.
Pris: 3.150 kr. pr SD-kort
Kortet indeholdt billeder fra et bryllup og havde virket fint indtil kunden forsøgte at overføre filerne til en computer. Herefter døde det og kunne ikke længere genkendes af computer eller kamera.
Hukommelseschippen blev afloddet, de rå data udlæst og afkodet uden problemer.
Alle billederne på nær to kunne genskabes.
Pris: 2.500 kr.
MicroSD-kortet havde siddet i en SD-kort adapter og var blevet anvendt i et kamera. Det kunne ikke længere genkendes af hverken kamera eller computer.
Lakken på bagsiden af kortet blev slebet af og de meget små forbindelsespunkter, der fremkom blev forbundet via en Spider board til en flash-adapter. Herefter kunne de rå data fra hukommelsesenheden udlæses, afkodes og samles til egentlige filer. Der var ulæselige sektorer, som medførte et datatab, men ca 90% af billederne blev reddet.
Pris: 5.000 kr
Kunden havde været ved at rydde op på computeren og lave backups, men var kommet til at slette en lang række foldere med fotos, som der ikke var backup af.
Han havde med det samme slukket computeren og henvendt sig til os.
Alle de slettede foto kunne genskabes.
Pris: 1.250 kr
Kunden havde tilsluttet datterens eksterne 500GB harddisk til sin egen iMac og havde godt lagt mærke til en popup, men forstod den ikke.
Time Machine gik herefter i gang med at formatere harddisken og lave en backup på den. Da kunden opdagede, der var noget galt, slukkede han for maskinen og fjernede den eksterne disk.
Analysen viste at Time Machine havde nået at overskrive ca. 15% af de områder, der indeholdt data på den eksterne disk.
Hovedparten af filsystemet blev rekonstrueret og ca 80-85% af filerne blev genskabt.
Pris: 2.500 kr.
Kontakt PAD-dataservice for en personlig og GRATIS indledende vurdering af skaden på telefon 2186 0069, via denne formular eller email: support@pad-dataservice.dk.