- Data- / personbeskyttelse
- Datagenskabelses-proces – tidsramme/pris
- Haste-opgaver
- Betaling
- Forsendelse og returnering af harddisk/ lagermedie
- Ansvarsbegrænsning
- Force major
- Forsikringsforhold
Data- / personbeskyttelse
PAD-dataservice behandler alle data og kundeoplysninger fortroligt og udleverer ikke oplysninger/ data til 3. part.
Datagenskabelses-proces:
- Indledende personlig vurdering
Tidsramme: 0-1 dag
Pris: Gratis - Teknisk analyse
Tidsramme: 1-5 arbejdsdage (typisk 1-2 dage)
Pris: Gratis
Bemærk: Hvis en harddisk f.eks. har været åbnet indtil lagerpladerne eller et digitalt lagermedie har været forsøgt gendannet/repareret af andre, så kan der påskrives et gebyr for analysen. Det samme gør sig gældende, hvis lagermediet har været reinstalleret med nyt styresystem eller i større grad er overskrevet af nye data.
Det skal dog godkendes af kunden inden analysen. - Datarecovery
Overførsel af genskabte data til nyt medie efter eget valg.
Tidsramme: 1-30 arbejdsdage (det kan svinge meget alt efter fejltypen og tilgængeligheden af evt. reservedele/ donordrev)
Pris: Fast tilbud (se cases)
Haste-opgaver
I tilfælde af hasteopgaver er der mulighed for at få nedbragt tidsrammen for teknisk analyse og datagenskabelse mod ekstrabetaling.
Kontakt PAD-dataservice for yderligere oplysninger.
Betaling
Når en datagenskabelse er afsluttet, faktureres kunden for det aftalte beløb. Genskabte data udleveres først, når betalingen er registreret.
Ved manglende betaling opkræves 2,5% i månedlig rente samt rykkergebyr.
Der er mulighed for at splitte betalingen op i to uden yderligere omkostninger samt længere afdragsordning. Kontakt PAD-dataservice for yderligere oplysninger.
Hvis fakturaen indeholder reservedele/ donerdrev bestilt fra ekstern leverandør, forbeholder vi os ret til at fakturere disse inden opgavens igangsættelse.
Forsendelse og returnering af harddisk/ lagermedie
Al forsendelse til og fra PAD-dataservice af det originale beskadigede lagermedie, såvel som af nye medier, sker på kundens regning.
PAD-dataservice er kun forpligtet til at returnere lagermedier i samme indpakning som modtaget.
Ansvarsbegrænsning
Der tages forbehold for, at PAD-dataservice under processen kan afbryde denne, hvis det vurderes, at en tilfredsstillende datagenskabelse enten ikke er mulig – eller ikke er mulig indenfor tilbuddets ramme.
PAD-dataservice giver ingen garanti for, at rekonstruerede data kan anvendes, selv om de fremstår som 100 % logisk korrekte.
Såfremt de tabte data ikke kan genskabes i lovet omfang, betales der ikke for gendannelsesforsøg.
I tilbuddet til kunden kan dog forekomme individuelle poster, som f.eks. reservedele og arbejdsløn i forbindelse med reparation, der skal betales uanset opgavens udfald.
PAD-dataservice opbevarer en kopi af rekonstruerede data i 14 dage med mindre andet er aftalt.
Force major
PAD-dataservice tager forbehold for force major-situationer, begrænset eller utilgængelighed af hardware, software, teknisk information mv., der forsinker eller umuliggør arbejdet med analyse og genskabelsesproces.
PAD-dataservice eller kunden kan i sådanne tilfælde endeligt opsige aftalen med 7 dages skriftlig varsel, såfremt den nævnte tilstand har varet mere end 14 dage.
Forsikringsforhold
Kunden er ansvarlig for transportforsikringer, transportrisiko og fragtomkostninger. Risici for hændelig skade eller ødelæggelse af indleverede materialer bæres af kunden – også såfremt materialet befandt sig i PAD-dataservices varetægt på tidspunktet for skaden. I det omfang PAD-dataservices forsikringer dækker skaden, kommer dette kunden til gode.